איך מגיעים לפטריות ים המלח המסתוריות?

בתוך המים המלוחים של ים המלח מסתתרות להם פטריות מלח ייחודיות, אשר מוכיחות כי הטבע הוא יצירת אמנות חיה. האבנים הייחודיות הללו, העשויות מלח, הן עוד הוכחה עכשווית לתהליכים גיאולוגיים אשר התקיימו לאורך מיליוני שנים באזור. אם אתם מבקרים באזור ים המלח, אין ספק כי מדובר באטרקציה שאסור לפספס. הצטרפו אלינו למסע בו נלמד כיצד נוצרו הפטריות, כיצד מגיעים למקום ועוד.



 

פטריות-ים-המלח

 

איך נוצרו פטריות ים המלח?



ים המלח, הפלא הטבעי אשר מוכר ברחבי העולם כולו, טומן בתוכו עוד מספר פלאים מוכרים פחות כמו פטריות ים המלח המרהיבות. איך נוצרו פטריות ים המלח אתם שואלים? אבני המלח הללו שצורתן כצורת פטריות נוצרות בעקבות תהליכים גיאולוגיים. לאורך אלפי שנים מינרלים שונים כמו סידן פחמתי מצטברים אט אט ליצירת המבנים הללו. התהליך של היווצרות הפטריות הוא תהליך מרתק ובהחלט מדובר באתר בו שווה לבקר.

איך מגיעים לפטריות ים המלח?



אז איך מגיעים לפטריות ים המלח הייחודיות? כדי לחזות מקרוב בפלא הזה תוכלו להיעזר באפליקציית ניווט ולהזין את המיקום פטריות ים המלח לשורת החיפוש. משם, אפליקציית הניווט תוביל אתכם בקלות לאזור בו תוכלו לחנות, אשר נמצא מדרום לאזור המלונות. במקום ישנה חניה מסומנת בה תוכלו להשאיר את הרכב. מאזור החניה תצטרכו ללכת במשך מספר דקות כדי להגיע עד לפטריות. בלתי אפשרי לפספס את המקום, שכן הפטריות בולטות בנוף הזוהר של ים המלח.

אם אין לכם את האפשרות להגיע למקום עם אפליקציית ניווט, תוכלו פשוט לנסוע על כביש 90 אל אזור המלונות של ים המלח. גם כאן תצטרכו להגיע לאזור הנמצא דרומית למלונות, שם תוכלו לחנות ולצעוד בקלילות אל אזור הפטריות.

חשוב לציין כי כדי להגיע לפטריות עצמן יש ללכת בתוך המים במשך מספר דקות, כאשר עומק המים לאורך ההליכה מגיע לכמטר. לכן, חשוב מאוד לשמור על זהירות ובטיחות. אם אתם מתכננים לעלות על פטריות ים המלח עצמן, הקפידו לנעול נעליים המתאימות למים, שכן זכרו כי המבנים הללו עשויים ממלח, אשר יכול לפצוע רגליים יחפות.

הכירו את האזורים היפים ביותר בים המלח



אם אתם רוצים לגלות מקומות יפים בים המלח בנוסף לפטריות, תוכלו בקלות למצוא שלל אטרקציות עוצרות נשימה שרק מחכות להתגלות. למשל, שביל המלח בים המלח הוא שביל עצום ומרהיב ביופיו, אשר נמצא בסמוך לטיילת ים המלח. בעבר, שביל זה היה נסתר, אך עם ירידת מפלס המים של ים המלח הוא נגלה לעיני המבקרים. כדי להגיע לאזור מומלץ לכוון את אפליקציית הניווט לאזור של חוף ים המלח.

לצד פטריות ים המלח ושביל המלח תוכלו לבקר באטרקציות מרשימות אחרות באזור. למשל, תוכלו לבקר בשמורת הטבע עין-גדי, כדי לחזות בנופים הטבעיים המאפיינים את המקום ואת חיות הבר המקומיות. כמובן ששווה לא פחות לבלות בחופי ים המלח עצמו, שם תוכלו לצוף במים המלוחים וליהנות מהסגולות המרפאות שלהם, להתעטף בבוץ העשיר במינרלים אשר יזינו את עורכם או לבקר בספא בים המלח בבית המלון ולהתפנק בעיסוי מרגיע במלון בים המלח עם בריכה מחוממת. בין אם אתם מעוניינים בחוויה מרגיע או בהרפתקה, ים המלח יכול להציע לכם את כל מה שאתם מחפשים במקום אחד.

אם אתם חובבי טבע, היסטוריה וטיולים או שאתם פשוט נהנים מחופשות בטן-גב מפנקות, בים המלח תוכלו לגלות עולם מופלא של חוויות. פטריות ים המלח הן רק חלק מהקסם הבלתי נדלה של המקום. נצלו את ההזדמנות והזמינו את החופשה שלכם בים המלח עוד היום, לחוויה בלתי נשכחת.